maanantai 14. kesäkuuta 2010

Loma- eikun rääkkimatkat

Heippa taas! (jos joku tätä lukee)

Meidän perheessä "lomamatka" on vähän väärä sana meidän ulkomaanmatkoille. Sillä lomasta ne on kaukana. Koska meidän lomat saattaa vähän erota joidenkin toisten lomista... Tästä saan syyttää isiä. Isi on nyt sellainen pösilöihminen joka ei oikeastaan tunne meidän perheen "rajoja". Isi menee aina yli, esimerkkinä. lapin reissulla silloin 4 vuotias pikkuveljeni käveli yli kaksitoista kilometriä ja puolet maastosta oli jotain suota ja hyttysiä oli joka puolella!

No tuo ei ollut vielä mitään. Pikkuveljeni on uskoakseni nähnyt maailmaa enemmän kuin moni muu hänen ikäisensä, minä matkustin ekaa kertaa lentokoneella vuoden vanhana ja olen nyt käynyt: Rutosissa, Norjassa, Islannissa, Saksassa, Virossa, Ranskassa, Espanjassa, Sloveniassa, Italiassa, Kroatiassa, Itävallassa, Unkarissa, Suomessa, Malesiassa ja Singaporessa. Tässä on kaikkien lomiemme yhteispiirteet jotka toistuvat joka lomalla:
1. Vaihdamme lähes aina joka yö hotellia
2. Patikoimme paljon
3. Ajamme autolla paljon
4. Tavoitteena on nähdä mahdollisimman paljon
5. Emme tiedä päivällä missäpäin maailmaa olemme illalla ja missä yövymme

Esimerkiksi lähes kaikki tämän videon paikat ovat minulle tuttuja!


Ja sitten kunnon esitelmöintiin mitä kaikkea lomilla olen kokenut. Olen käynyt kymmenissä eri huvipuistoissa ympäri maailman, ollaan maksettu turhaan legolandista kun alkoi sataa, olen nähnyt aivan uskomattoman valtavan vesiputouksen, olen kävellyt tulivuorella joka saattaisi räjähtää hetkenä minä hyvänsä tai maa pettää alta, olen syönyt ravintolassa jossa asiakkailta jäljelle jääneet ruuat on heitetty samaan astiaan ja siitä sitten tarjottu seuraaville, ollaan autossa etsitty paniikissa kolmelta yöllä hotellia, olen ollut aivan valtavassa tippukiviluolassa, olen syönyt samassa kahvilassa kuin prinsessa Elisabet, olen käynyt kahdessa eri legolandissa, olen nähnyt varmasti maailman kauneimman järven ja uinut siinä, olen ollut varmaan sadassa eri hotellissa, olen käynyt kaikissa pohjoismaissa, olen ajannut koko Islannin ympäri, olen käynyt Blue Lagoonissa, olen syönyt 20cm korkean jätskin, olen kuunnellut äidin panikoimista autossa siksi ettei löydetä hotellia, olen istunut oksentavan pikkuveljen vieressä 12h autossa, olen nähnyt maailman isoimman geyssiirin jota en osaa kirjoittaa, olen nähnyt luonnostaan kirkkaanturkoosia vettä, olen käynyt jääluolamuseossa, olen käynyt monella valaankatselumatkalla, olen nähnyt monta valasta, olen käynyt kuumilla lähteillä, olen astunut kuolleen meduusan päälle, olen saanut Tanskalaisen kaverin, olen yöpynyt monilla eri leirintäalueilla ympäri Tanskaa, olen käynyt kraaterilla, olen ollut tosi monissa vesipuistoissa, olen käynyt kymmenissä eri eläintarhoissa, olen ollut varmasti maailman ihanimmassa yöpymispaikkamaalaistalossa joka oli ihan tajuttoman halpa, olen syönyt varmaan 80 eri ravintolassa, lentokoneemme on laskeutunut surkeasti, apina on kakannut äitini päälle, olen yöpynyt ihan tajuttoman kämäisessä hotellissa, olen ollut keskellä metsää kamalassa ukkosmyrskyssä, olen vahingossa päästänyt valtavan lahnan menemään kun yritin piristää sitä, olen kokenut valtavan myrskyn Lake Balatonilla, olen ollut autossa joka menee ohutta kivikkoista tietä ja jos se luiskahtaisi tippuisi auto 100m alaspäin, olen ollut varmaan 15 eri kylpylässä, trangiamme on syttynyt palamaan, olen käynyt Mont Blancilla, olemme ajaneet 7km pitkän vuoristotunnelin läpi jossa ei ollut mitään valoja tai turvasysteemejä ja paljon paljon paljon paljon muuta! Tuossa on vain pieni tiivistelmä kaikista lomistamme!!

Tässä on muuten video siitä tippukiviluolasesta, Sloveniasta (en omista videota)


^ Eli tuonne luolaan mentiin ensin sellaisella vaunulla ja sen jälkeen pystyi kävelemään ympäriinsä! Se luola oli ihan tajuttoman iso ja "katto" oli varmaan jossain 50m korkeudessa tai jotain! o w o

Monet saattava ajatella, että ompa ihanaa seikkailua ja hauskaa! Mutta tätä se ei todelakaan aina ole, olen "loman" jälkeen usein aivan poikki, joka paikkaan sattuu ja olen täysin täynnä jotain ainaista seikkailua! Lomat voisivat maistua paremmilta, jos joka loma ei olisi suuri seikkailu. Kuitenkin lomien jälkeen osaan olla kiitollinen uusista kokemuksista, seikkalulomista jää parhaimmat muistot ja kokemukset ja osaa taas kunnioittaa omaa kotiansa entistä paremmin!

Joten hauskoja kesälomamatkoja ja nauttikaapas löhöilylomistanne! :3

4 kommenttia:

  1. Whee en tiedä että onko Emmy ihanainen nyt kauheasti täälä Suomessa kun en jaksanu tota koko tekstiä lukea kun on vaan liian laiska xDD

    MUTTA NIIN! Jos asuu Helsingissä / Espoossa / Vantaalla, niin saattaa bongata miut joko tekemässä raksa hommia tai ajelemassa pakulla ympäri kyliä, oikein kauniit aurinkolasit päässä :DD

    VastaaPoista
  2. Olipas hauska kirjoitus teidän perheen lomamatkoista :) Voihan ne joskus tuntua survival-reissuilta, mutta hyvinhän olette aina selvinneet ja reissun jälkeen on varmasti "voittaja" olo, ainakin iskällä... ;) Mitäs olette täksi kesäksi suunnitelleet? Voisit lähteä viikoksi keski-suomeen meidän perheen kanssa, jos viikko 27 on vielä vapaana! T.kummitäti

    VastaaPoista
  3. siis tiedätkö että tekisin mitä tahansa että minulla olisi tuommoinen lapsuus! mutta ei meidän perheessä ei joten pitää itse näin vanhempanan sitten mtkustaa <.<

    VastaaPoista